Portugal week 7 - Reisverslag uit Amadora, Portugal van Thom Kuyvenhoven - WaarBenJij.nu Portugal week 7 - Reisverslag uit Amadora, Portugal van Thom Kuyvenhoven - WaarBenJij.nu

Portugal week 7

Door: Thom Kuyvenhoven

Blijf op de hoogte en volg Thom

27 Juni 2015 | Portugal, Amadora

Bom dia,

Week 7 alweer in Portugal, de tijd gaat echt mega snel. Dat is natuurlijk wel een goed teken.

Vorige week zaterdag zijn we naar de feestweek geweest in ons dorpje. Het was onwijs gezellig, er liepen ook veel mensen die wij inmiddels goed kennen. Het is ook wel leuk om te zien hoe groot het verschil is tussen een feestweek hier in Portugal en die in het Westland. Het lijkt hier af en toe meer op een voorstelling dan dat het een groot feest is. Er stond zaterdag bijvoorbeeld langer dan uur grapjes te maken. Iedereen moest wel lachen dus het moet vast grappig geweest zijn… wij konden er alleen helemaal niks van verstaan. Iets later op de avond werd het voor ons ook wat meer aangenaam. Er kwam een groep met alleen maar meiden het podium op, hadden wij gelukkig ook nog wat om te zien! Zoals altijd bij de feestweken hier komen helemaal aan het eind de stieren, dat begint pas om een uurtje of 3 ’s nachts. Dat vonden wij wel de moeite waard om op te blijven natuurlijk. Het was weer gaaf om te zien hoe die Portugezen de meest rare trucs uithalen met die stieren en dat waren echt geen kleintjes. Op zondag hadden we een BBQ bij Willem, met hem zijn we naar Porto geweest. Willem is echt een topgozer, hij is al 70 jaar maar heeft nog steeds praatjes alsof die net 20 is geworden. We hebben daar heerlijk gezwommen, gegeten en gedronken. Na de BBQ zijn we rond een uurtje of 9 gelijk naar bed gegaan, maandag moest er weer hard gewerkt worden.

Deze week heb ik weer gemaaid. Ik ben elke keer met dezelfde man aan het maaien, het is een aardige vent en hij kan goed Engels. Dat is vrij bijzonder, want heel veel mensen kunnen geen woord Engels hier. We zijn ook al aardig op elkaar ingespeeld, het gaat steeds weer sneller en beter. Na het werken zijn we naar de afsluiting van het feest hier geweest, het werd afgesloten met stieren rennen. Een lekker drankje en in het zonnetje naar de stieren kijken, helemaal top.

Nick was deze week goed in vorm wat betreft het eten koken! Ik heb elke dag heerlijk zitten eten, drie dagen aardappels op met lekkere groenten. Nick doet er dan ook nog een hamburgertje of ander stuk vlees bij, het komt zelfs dichtbij de kookkunsten van mijn moeder.

Over mijn moeder gesproken, die komt vandaag langs samen met mijn vader! Ik wacht ze nu even op en dan gaan wij 5 dagen rondrijden door Portugal. We gaan eerst naar een bekende van mijn vader en moeder, die heeft een tuin hier in Portugal. We gaan ook nog naar Lagos en Albufeira!
Nog even volhouden hier in Portugal en dan mogen we weer naar het mooie Westland! Volhouden klinkt alleen een beetje negatief, want het is hier heel goed uit te houden.

Ciao,

Thom

• 27 Juni 2015 - 15:33

Caminofrans:

Test

• 29 Juni 2015 - 10:18

Frans:

Hoi Thom, leuk dat je ouders nog langs komen! Veel plezier nog met de rondreis. Lijkt me een mooi land om is heen te gaan en aardige mensen als ik het zo lees. Werk ze!