Portugal week 6 - Reisverslag uit Amadora, Portugal van Thom Kuyvenhoven - WaarBenJij.nu Portugal week 6 - Reisverslag uit Amadora, Portugal van Thom Kuyvenhoven - WaarBenJij.nu

Portugal week 6

Door: Thom Kuyvenhoven

Blijf op de hoogte en volg Thom

20 Juni 2015 | Portugal, Amadora

Bom dia,

Week 6 in Portugal is echt voorbij gevlogen. We hebben onwijs veel gedaan en gezien!

Om te beginnen kwamen vorige week vrijdag de zussen van Sven en Jorben langs. Die meiden hebben eerst een rondleiding gekregen en daarna zijn we met zijn alle naar de Tostibar gegaan. Daar hebben we een klein feestje gebouwd en zaterdag ochtend weer wat opdrachten gedaan voor school. Om een uurtje of 10 in de ochtend vertrokken we naar Lissabon. We mochten met het busje van de tuin, die is lekker groot en in de avond gingen we daar ook in slapen. Eerst zijn we wat gaan lopen door de stad, het is echt een onwijs mooie stad. We hebben ook nog een tour gedaan met open bus, was ook heel gaaf. Het was feestweek in Lissabon, dus er was ook genoeg plek om te feesten.. dat is ook wel gelukt! Na een nacht heerlijk in de bus geslapen te hebben zijn we zondag al weer vroeg naar het centrum van Lissabon vertrokken. We zijn naar het stadion geweest van SC Benfica en hebben daar een tour gedaan. Het is een heel groot en mooi stadion, we kregen ook veel te zien. In de avond nog lekker wat gegeten en daarna terug naar Pegoes.

Het werken was ook weer prima te doen, het viel deze week wel mee met de warmte. Er was veel bewolking en niet zulke hoge temperaturen, heerlijk om buiten in te werken. Ik heb maandag, dinsdag en woensdag weer gemaaid.

Donderdag en vrijdag zijn we naar Porto gegaan! We kregen in Porto een rondleiding door het bedrijf van Willem. Willem heeft Jacobus van Schie opgestart en heeft nu een ander bedrijf in Porto. Hij is 70 jaar, maar nog steeds hartstikke druk in de weer. Na de rondleiding zijn we naar het hotel gegaan, snel omgekleed en naar het strand gegaan. Het was gelukkig weer heel mooi weer, dus we konden ons goed uitleven daar. ´s avonds zijn we daar in het centrum van Porto wezen stappen, was ook bar gezellig. De dag daarna weer terug naar Pegoes, want daar begint de feestweek! Gister een leuke avond gehad met aan het eind natuurlijk weer stieren rennen. Vanavond gaan we weer gezellig een kijkje nemen en zondag hebben we een BBQ bij Willem, met wie we naar Porto zijn geweest.

Het eind komt al in zicht, maar wij hebben het hier nog steeds flink naar ons zin! Volgende week komen mijn ouders ook nog langs, ik ga met hun een paar dagen rondtoeren door Portugal. Daar heb ik ook wel heel veel zin in.

Ciaoooo

• 22 Juni 2015 - 14:23

Frans:

Hoi Thom, leuke foto's. El presidento? Wel een gaaf kasteel of wat het ook mag zijn in het water. Hier lekker druk en nog een paar weken. Voor het weer hoef je zeker niet terug te komen. Nog steeds niks hier. MZZL.