Week 1 & 2 Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Thom Kuyvenhoven - WaarBenJij.nu Week 1 & 2 Portugal - Reisverslag uit Pegões, Portugal van Thom Kuyvenhoven - WaarBenJij.nu

Week 1 & 2 Portugal

Door: Thom Kuyvenhoven

Blijf op de hoogte en volg Thom

23 Mei 2015 | Portugal, Pegões

Bom dia,

Na lang ernaar uitgekeken is daar eindelijk de dag dat we naar Portugal mogen, zaterdag 9 mei 06:40 vlogen we. Die dag ervoor ben ik met vrienden naar de Watertuin gegaan om daar met zijn allen wat te eten en te drinken. Jorben en Sven zitten ook in de vriendengroep, dus die waren er ook gezellig bij. Na een leuke, laatste avond in Nederland hebben we gedag gezegd en zijn we snel nog een paar uurtjes gaan slapen...

Na een goede vlucht kwamen we aan in het zonnige Portugal. Onze stagebegeleider kwam ons in zijn busje ophalen. Alle koffers en fietsen waren al meegegaan met de vrachtwagen van Sjaak van Schie, dus alleen onze handbagage hadden we bij ons. Onderweg naar ons appartement zaten we flink te hobbelen in het busje, het kwam niet door een lekke band.. de wegen zijn hier gewoon onwijs slecht. Na iets meer dan 1 uur rijden stopte we bij Jacobus van Schie, het bedrijf waar we 2 maanden gaan werken. Het is een groot bedrijf en het zier er netjes uit. Onze stagebegeleider heeft met ons een groot rondje over het bedrijf gelopen, volgens mij is het een hele beste vent. Daarna doorgereden naar het appartement, ook dat ziet er goed uit! Het is ruim genoeg en je kan er goed koken. Het was wel lekker dat we in het weekend aankwamen, zo konden we even kennis maken met het dorpje. Op zaterdag avond hebben we ook een lekker biertje gedronken met onze stagebegeleider.

Ik heb in de 1e twee weken de Hortensia's gemaaid samen met een Portugees. De bladeren die gemaaid zijn blaast de Portugees met een bladblazer eraf en na een tijdje wisselen we van taak. Dit werk doe ik meestal in de ochtend, in de middag moet ik de bladeren bij elkaar vegen en in een kruiwagen doen. Het is soms wel een beetje zwaar, het werk met 30 graden op je hoofd, maar ik begin al wel aardig te wennen aan de temperatuur.

In de weekenden is het tot nu toe ook altijd een groot feest, afgelopen weekend was er een soort feestweek in een dorpje verderop. We hadden afgesproken met mensen van de tuin om te gaan drinken in de Tostibar, die op 1 minuut lopen van ons appartement zit. Jorben was die avond ook nog eens jarig, dus het was extra groot feest :) Even na 12 uur gingen we op onze fiets naar het feest. Wel leuk om te zien hoe de mensen hier een feest houden. Het gaat er veel rustiger aan toe dan in Nederland. Om 3 uur wisten we waarom het er rustig aan toe ging, er was een bepaald gebied afgezet met zand erin en voordat we het wisten renden daar stieren in. Gaaf om te zien hoe gek de Portugezen daarvan zijn.

Nick kan goed koken, dus dat is helemaal top. We hoeven ons hier dus niet te verhongeren. Voorderest heeft iedereen wel een beetje zijn vaste taken en dat gaat prima!

Vandaag gaan we lekker BBQ'en met onze stagebegeleider en zwemmen in het zwembad.

cumprimentos (de groeten)

• 24 Mei 2015 - 12:24

Thom:

Dus als ik het goed begrijp zijn jullie tot nu toe een keer in de tostibar geweest? Leuke foto's! Ga zo door.

• 25 Mei 2015 - 21:27

Raymond Hedges:

Hi Thom,

Gaaf dat jullie zo'n stieren-run hebben gezien! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Geniet ervan

Gr

Raymond Hedges